Mykonos Tour - Your compass for Mykonos Island
Greek
English
Ξενοδοχεία
Ενοικιάσεις Αυτοκινήτων
Κυκλάδες
Bars Clubs
Μύκονος Live
Μύκονος Gay bars
Εστιατόρια
Μύκονος Αγορά
Ομορφιά, Fitness και Sport
Γρήγορο Φαγητό
Σινεμά Μαντώ
Μύκονος Παραλίες
Αξιοθέατα
Μύκονος Videos
Φωτογραφίες
Μουσεία
Εκκλησίες
Μύκονος Χάρτης
Επαγγελματικός Κατάλογος
Γενικές πληροφορίες
Τοπικά Προϊοντα
Βιογραφίες
Μύκονος Νέα
Τα Σχόλια σας
Εορτολόγιο
Μύκονος Ιστορία
Ακίνητα Κτηματομεσιτικά
Υπηρεσίες
Σύνδεσμοι links
MykonosTour.gr
Μύκονος Αναζήτηση
Προφίλ
Βάλτε link
Επικοινωνία
Δήλωση Απορρήτου
Όροι Χρήσης
MykonosTour / Γενικές πληροφορίες / Οδηγός Διακοπών Μύκονος

Οδηγός Διακοπών Μύκονος

Οδηγός Διακοπών Μύκονος

H Νομαρχία Πειραιά και η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος εξέδωσαν ένα χρήσιμο οδηγό με συμβουλές για το ταξίδι και τις διακοπές και πληροφορίες για τα δικαιώματα του καταναλωτή. 

Πριν ξεκινήσουμε και αφού βρεθούμε στον τόπο των διακοπών μας!

Ιεραρχούμε τις ανάγκες των διακοπών μας.

Επιλέγουμε τ o νόμιμο (δηλ. με σήμα του Ε.Ο.Τ) ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο δωμάτιο που θα μεταβούμε, ερευνόντας την αγορά και επιλέγοντας το καλύτερο στην πλέον συμφέρουσα τιμή.

Μπορούμε να εφοδιαζόμαστε με προϊόντα από To σπίτι που συντελούν στην οικονομία των διακοπών μας.

Επιλέγουμε για περισσότερη οικονομία στο φαγητό να κάνουμε έρευνα αγοράς τιμών και ποιότητας στα εστιατόρια, στα καταστήματα τροφίμων, στις καφετέριες, στις καντίνες κ.α.

Οι ταξιδιώτες αφού βρεθούν στον τόπο προορισμού των διακοπών τους, επιλέγουν πλάζ που δεν «κοστίζουν» και εφοδιάζονται" με ομπρέλλα και σεζλόνγκ δικές τους.

Στα αντηλιακά προσέχουμε την ημερομηνία λήξης, δεν τα εκθέτουμε στον ήλιο και ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες χρήσης.

Δεν εκθέτουμε εμφιαλωμένα νερά και αναψυκτικά στον ήλιο αλλά τα διατηρούμε σε θερμοκρασία μέχρι 18° κελσίου.

Γνωρiστε βασικούς κανόνες για τα καταστήματα μαζικής εστiασης.

Πρέπει σύμφωνα με την νομοθεσία να υπάρχουν τιμοκατάλογοι με To προσφερόμενα είδη στο 50 % των τραπεζιών.

Για να γνωρίζουμε τι Θα πληρώσουμε οι υπεύθυνοι των εστιατορίων ταβερνών, μπάρ, καφετεριών, κέντρων διασκέδσσης και λοιπών παρόμοιων κσταστημάτων, υποχρεούνται να έχουν στην πρόσοψη των καταστημάτων τους και σε εμφανές σημεία της κυρίας εισόδου αναρτημένο υαλόφρακτο πλαίσιο, που να φωτίζεται επαρκώς, με διαστάσεις τουλάχιστον 35 Χ 25 εκατ. μέσα στο οποίο να αναγράφονται τα προσφερόμενα είδη και οι τιμές τους.

Τα καταστήματα που σερβίρουν ψητά κρέατα ή της ώρας, με το κιλό, υποχρεούνται να τα ζυγίζουν ψημένα κι όχι ωμά. Αντιθέτως τα ψάρια ζυγίζονται ωμά. To προηγούμενα είδη πρέπει να συνοδεύονται με σημείωμα στο οποίο να αναγράφεται TO βάρος του ψημένου κρέατος ή των ωμών ψαριών καθώς και π τιμή τους.

Στους τιμοκαταλόγους υποχρεωτικά αναγράφονται: To είδος των ελαίων που χρησιμοποιείται σε ωμή μορφή στα προσφερόμενα φαγητά. «Κατεψυγμένο» για φαγητό που έχει παρασκευασθεί από κατεψυγμένα κρέατα, αλιεύ­ματα και λαχανικά.

«Προμαγειρευμένο» για φαγητό όταν αυτούσιο ή στο κυρίως μέρος του έχει παρασκευαστεί μέχρι κάποιο στάδιο και συντηρηθεί με οποιοδήποτε τρόπο (κατάψυξη, κ.λ.π.) πριν μαγειρευτεί τελικά για να προσφερθεί στον πελάτη «Προτηγανισμένο».

Επίσης αναγράφεται απαραίτητα στους τιμοκαταλόγους η προβλεπόμενη ονομασία για την χρησιμοποίηση «φέτας» ή διαφορετικά «Λευκό Τυρί Άλμης». «Τελεμές» ή «Υπο­κατάστατο Λευκού Τυριού» σύμφωνα με τον Κώδικα Τροφίμων και Ποτών.

Οι προσυσκευασμένοι οίνοι και ποτά που προσφέρονται στα εστιατόρια και κέντρα, γενικά, πρέπει να ανοίγονται παρουσία του πελάτη. Εστιατόρια, ταβέρνες, ψητοπωλεία και παρόμοια καταστήματα, υποχρεούνται να κατέχουν και να προσφέρουν στους πελάτες τους οίνους χύμα ή εμφιαλωμένους λαϊκής κατανάλωσης.

Tα όρια βάρους των μερίδων φαγητών και φρούτων που προσφέρονται στα εστιατόρια, ζυθεστιατόρια, ταβέρνες, μαγειρεία και λοιπά παρόμοια καταστήματα καθορίζονται από αγορανομική διάταξη.

Ο λογαριασμός πρέπει να αναγράφεται σε νόμιμες αποδείξεις και να περιλαμβάνει όλα τα είδη με την τιμή του κάθε είδους ξεχωριστά.

Tα καταστήματα μαζικής εστίασης και αναψυχής (εστιατόρια, ταβέρνες, μπαρ, ζαχαροπλαστεία και λοιπά συναφή καταστήματα) υποχρεούνται όπως, σε ειδική θήκη τοποθε­τημένη σε εμφανές μέρος για τους πελάτες δίπλα στην έξοδο του καταστήματος, διαθέ­τουν έντυπα δελτία παραπόνων, για χρήση από τους πελάτες του καταστήματος.

Γνωρίζουμε ποια προϊόντα των κυλικείων υπάγονται στην αγορανομική διάταξη

Στα καταστήματα που λειτουργούν στα πλοία (κυλικεία. εστιατόρια κ.α.) υποχρεωτικά υπάρχουν αναρτημένοι τιμοκατάλογοι σε εμφανή ση­μεία, όπου αναγράφονται με ευκρί­νεια όλα τα προσφερόμενα είδη και οι τιμές τους και εκδίδονται αποδείξεις ταμειακής μηχανής.

Επίσης προκειμένου για αναψυκτικά ποτά. Οι τιμές διάθεσης για ορθίους πελάτες, δεν μπορούν να είναι υψηλότερες, μαζί με To Φ.Π.Α. από τις ενδεικτικές τιμές λιανικής πώλησης που αναγράφονται επί της άμεσης συσκευασίας αυτών και μόνο μέχρι τρία (3) διαφορετικά είδη κατ"επιλογή ταυ κυλικείου.

Οι παραπάνω ρυθμίσεις, αφορούν ορθίους πελάτες και όχι πελάτες καθήμενους προς τους οποίους παρέχονται υπηρεσίες (παραγγελίες για σερβίρισμα από σερβιτόρους).

Οι ρυθμίσεις αυτές και προκειμένου για επιβατικά πλοία (οχηματαγωγά ή μη, κρουαζιε­ρόπλοια κ.λ.π) εκτελούντα πλόες εσωτερικών γραμμών εφόσον αυτά νομοτύπως διαχωρίζονιαι σε Θέσεις (Α, Β, Γ Τουριστική), ισχύουν μόνο για τις Θέσεις Β, Γ και Τουριστική.

Σε όλους τους χώρους που διατίθενται τα προαναφερόμενα είδη τοποθετείται υποχρεω­τικά πινακίδα ορατή, στην οποία με Κεφαλαία και ευανάγνωστα γράμματα αναγράφεται η ένδεικη στην ελληνική και αγγλική γλώσσα ως εξής : «Για όρθιους πελάτες διατίθενται εμφιαλωμένα νερά, σάντουιτς, τοστ, καφέδες, και τσάι σε ελεγχόμενες τιμές».

ΧΡΗΣΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΜΟΝΗ

Ταξίδι με αεροπλάνο

Σύμφωνα με τον κανονισμό της E.E.261/2004, σε περίπτωση που σας αρνηθούν την επιβίβαση εξαιτίας υπεράριθμης κράτησης Θέσεων μπορείτε να ζητήσετε χρηματική αποζημίωση και επιπλέον η εταιρία είναι υποχρεωμένη να σας μεταφέρει στον προορισμό σας με την επόμενη διαθέσιμη πτήση ή να σας επιστρέψει την τιμή του εισιτηρίου καθώς επίσης να σας παρέχει γεύματα, αναψυκτικά και διαμονή σε ξενοδοχείο.

Επίσης σε περίπτωση ματαίωσης πτήσης εκτός της χρηματικής αποζημίωσης, έχετε επιπλέον δικαίωμα για γεύματα, αναψυκτικά, διαμονή σε ξενοδοχείο (όταν π ακύ­ρωση υποχρεώνει την διανυκτέρευση) αλλά και επιστροφή όταν η ματαίωση σας καθυστερεί για τουλάχιστον 5 ώρες.

Εάν ταξιδεύετε με αεροπλάνο από το εξωτερικό προς την Ελλάδα και χάσατε τις αποσκευές σας ή για κάποιο λόγο καταστράφηκαν, θα πρέπει να δηλώσετε αμέσως απώλεια ή καταστροφή και να ζητήσετε αποζημίωση από την αεροπορική εταιρία .

To ανάλογα ισχύουν και για ταξίδι με αεροπλάνο στο εσωτερικό.

Ταξίδι με πλοίο

Nα θυμάστε ότι αν αγοράσατε εισιτήριο αλλά τελικά δεν ταξιδέψατε, δεν σας επιστρέφονται τα χρήματά σας. Σε περίπτωση όμως που δηλώσετε πριν την αναχώ­ρηση του πλοίου ότι δεν Θέλετε να ταξιδέψετε, δικαιούστε την επιστροφή των χρημάτων που αναλογούν στο μισό εισιτήριο.

Σε περίπτωση που υπάρχει καθυστέρηση αναχώρησης του πλοίου μπορείτε να κάνετε δήλωση υπαναχώρησης να ακυρώσετε το ταξίδι σας και να ζητήσετε επιστροφή των χρημάτων που αναλογούν σε ολόκληρο το εισιτήριο.

Σε περίπτωση που ο ναυτικός πράκτορας σας αρνηθεί την κράτηση Θέσης και την έκδοση εισιτηρίου με την αιτιολογία ότι έχει καλυφθεί ο αριθμός των προς φόρτωση οχημάτων (Φ/Γ και Ι.Χ.) και διαπιστώσετε ότι η αιτιολογία αυτή δεν ευσταθεί, πρέπει να απευθυνθείτε στις κατά τόπον αρμόδιες Λιμενικές Αρχές για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων και παρεπόμενων ποινών που προβλέπονται από To Π.Δ.229/95 .

Παιδιά ηλικίας μέχρι 5 ετών ταξιδεύουν δωρεάν και δεν δικαιούνται κλίνη, ενώ παιδιά ηλικίας 5 έως 10 ετών πληρώνουν μισό εισιτήριο και δικαιούνται κλίνη. (ΦΕΚ 438/03)

Διαμονή σε ξενοδοχείο

Ο ξενοδόχος οφείλει να σας παρέχει όλα όσα διαφημίζει (ψυγείο, τηλεόραση πισίνα. air condition , κ.α.) και να έχει αναρτημένες σε κάθε δωμάτιο ταμπέλες με τα στοιχεία του ξενοδοχείου, τα χαρακτηριστικά του δωματίου, τις τιμές ανά περιόδους κ.λ.π. Σας υπενθυμίζουμε ότι οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα.

Σε περίπτωση που έχετε κάνει κράτηση δωματίου και ο ξενοδόχος δεν μπορεί να σας χορηγήσει δωμάτιο σύμφωνα με την κράτησή σας, οφείλει να σας μεταφέρει σε άλλο ξενοδοχείο της ίδιας κατηγορίας με τις ίδιες ανέσεις και στην ίδια πόλη.

Σε περίπτωση που κάνετε κράτηση. ο ξενοδόχος δικαιούται να ζητήσει προκαταβολή μέχρι και To 25% του συνολικού ποσού χρέωσης. Αν ακυρώσετε την κράτηση μέχρι 21 ημέρες πριν την ημερομηνία άφιξής σας, τότε ο ξενοδόχος υποχρεούται την άμεση επιστροφή της προκαταβολής.

Διαμονή σε ενοικιαζόμενο δωμάτιο

Οι τιμές στα ενοικιαζόμενα δωμάτια διαμορφώνονται ελεύθερα και πρέπει να αναγράφονται στα δωμάτια.

To δωμάτια πρέπει να έχουν τον στοιχειώδη εξοπλισμό σπιτιού και χώρο υγιεινής.

Επικοινωνία για ενημέρωση - καταγγελίες:

Γενική Γραμματεία Καταναλωτή: 1520

Νομαρχία Πειραιά - Γραφείο Εξυπηρέτησης Πολίτη: 800 11 405060

Ένωση Καταναλωτών Ελλάδας - Κέντρο Ενημέρωσης Τουριστών: 210 - 4111080

 

 Θεωρήσεις (Visas) για αλλοδαπούς που ταξιδεύουν στην Ελλάδα

1. Η Ελλάδα εφαρμόζει τις διατάξεις της Συμφωνίας Schengen και το σχετικό κοινοτικό κεκτημένο σε ότι αφορά θέματα θεωρήσεων βραχείας διαρκείας.  Οι χώρες οι οποίες εφαρμόζουν πλήρως το κεκτημένο Schengen (χώρες ΕΕ: Αυστρία, Βέλγιο, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία και οι δύο συνδεδεμένες χώρες: Ισλανδία και Νορβηγία ) ακολουθούν μία κοινή πολιτική θεωρήσεων για βραχεία διαμονή διάρκειας έως τρείς (3) μήνες στο χώρο Schengen. Οι πολίτες αυτών των χωρών δεν υπόκεινται σε συνοριακούς ελέγχους εντός του ενιαίου χώρου. Οι μεταφορείς (αεροπορικές εταιρείες κλπ) μπορούν να ζητήσουν κατά τον έλεγχο ταυτοπροσωπείας ταυτότητα ή διαβατήριο ή όποιο άλλο δημόσιο έγγραφο που πιστοποιεί την ταυτότητα του προσώπου.


2.  Δεν απαιτείται θεώρηση προκειμένου να εισέλθουν στην Ελλάδα (καθώς και στο χώρο Schengen) για τους υπηκόους των κάτωθι ευρωπαϊκών χωρών. Αρκεί η κατοχή διαβατηρίου ή και ταυτότητας κατά το συνοριακό έλεγχο.

Κύπρος ,Τσεχία, Εσθονία , Ιρλανδία , Λετονία , Λιχτενστάϊν , Λιθουανία , Ουγγαρία , Μάλτα , Πολωνία , Σλοβακία , Σλοβενία , Ελβετία , Ηνωμένο Βασίλειο.

3. Δεν απαιτείται θεώρηση για τους κατόχους κοινών διαβατηρίων των κατωτέρω χωρών οι οποίοι επιθυμούν να επισκεφτούν την Ελλάδα με σκοπό να παραμείνουν μέχρι 3 μήνες (90 ημέρες) σε περίοδο έξη (6) μηνών:

Ανδόρα Αργεντινή Αυστραλία  Βολιβία Βραζιλία Μπρούνεϊ Νταρεσαλάμ Βουλγαρία   Καναδάς   Χιλή  Κόστα Ρίκα Κροατία Ελ Σαλβαδόρ Γουατεμάλα Ονδούρα Ισραήλ  Ιαπωνία Μαλαισία Μεξικό Μονακό Νέα Ζηλανδία Αγία Έδρα (Βατικανό) Νικαράγουα Παναμάς  ΗΠΑ  Παραγουάη Ρουμανία  Άγιος Μαρίνος Σιγκαπούρη Νότιος Κορέα Ουρουγουάη  Βενεζουέλα .

4. Απαιτείται θεώρηση για τους κάτοχους κοινών διαβατηρίων των υπόλοιπων χωρών προκειμένου να εισέλθουν στην Ελλάδα (και στο χώρο Schengen).

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Σε περίπτωση ταξιδιού στην Ελλάδα με τουριστική θεώρηση (Schengen) απαιτείται ταξιδιωτική ασφάλιση η οποία θα πρέπει να καλύπτει τον ενδιαφερόμενο σε περίπτωση ιατρικών ή άλλων έκτακτων περιστατικών για τη διάρκεια ισχύος της θεώρησης.

MykonosTour Page ID: 68

Σχετικές σελίδες

Σχετικός Χάρτης:

 
Copyright © 2007-2020 - MykonosTour - George Nazos All rights reserved.
Created & Hosted by Vistoweb